Sunnhet

Føl deg på topp med disse tipsene

Noen dager er det egentlig meningen at vi bare skal holde senga. Selv om vi prøver hardt å finne gode grunner til å komme ut av senga og ut av huset, er det noe som holder tilbake.

Foruten et kjærlig spark bak, er det bare en ting som hjelper. Gi deg selv litt tid til å hygge deg, så blir du bedre rustet til å møte disse litt tunge dagene.

1: Begynn på yoga-matten

15 minutter med trening, eller en økt med yoga får i gang blodsirkulasjonen og hjelper deg med å klarne tankene. Selv om det er farlig langt å gå de få meterne over til matten, så hjelper det virkelig når du først har kommet dit.

Denne enkle teknikken har hjulpet meg mang en blåmandag. Følg opp med råd nummer to, så er du enda bedre rustet til å møte en ny dag.

Har du ikke kommet i gang med yoga enda, så får du både gode råd og flotte matter hos Yoga Love; se utvalget af yogamatter her.

2: Spis en sunn og næringsrik frokost

Kroppen og hodet vil elske deg, for at du tar deg tid til å sitte ned med en frokost som gir alle de nødvendige byggeklossene og energien til å møte en ny dag. En skive deilig grovt brød, en forfriskende salat og kanskje litt frukt som ekstra fuel på toppen.

Kort og godt, en slik frokost både legen og kostholdseksperter vil at du skal spise – hver eneste morgen.

3: Smink deg

Det er helt utrolig hvor mye bedre du føler deg, etter å ha tilbrakt litt kvalitetstid med sminke og velværeprodukter. Og i likhet med råd nr 1 og 2, så vil du føle de positive ringvirkningene av dette rådet hele dagen.

Gutta kan også følge dette rådet. Bruk litt ekstra tid på barberingen, få rettet opp det som er litt skjevt her og der. Ta øyenbrynene og de hårene i øret som du stadig fornekter at er der… Du føler deg bare så mye bedre etterpå!

Du kan for eksempel se produkter fra Rudolph Care her.

4: Kle deg slik du ønsker å føle deg

Klær skaper mannen. Det er riktig. Det gjelder også kvinner. Så hvis du ønsker å føle deg på topp, skal du kle deg deretter. Ikke lull deg inn i tristessen din denne morgenen, men ta på deg noe som reflekterer den du ønsker å være denne dagen. Enkel psykologi som virker hver gang.

5: Gå til jobben / skolen

Hvis mulig, så la bilen stå eller overlat plassen i den overfylte bussen til noen andre. Bruk bena i stedet for. Du får frisk luft, bevegelse og muligheten til å bruke kroppen litt i «stille modus». Har du bare for langt vei til jobb eller skole, så gå av bussen en holdeplass eller to før du normalt går av, så bruker du apostlenes hester resten av veien.

Anbefales både for kropp og sjel før en lang og stressfull dag.